12 May 2012

Perkara yang kita MESTI akan buat everyday;

1. Bangun pagi. Itu pun kalau ada class ke or nak pergi office ke or nak pergi memana lah yang diharuskan bangun pagi. Kalau tidak, bangun tengahari or bangun petang lah jawabnya. Eh, kitakan bayi , memerlukan tidur melebihi 10 jam =='

2.Gosok gigi. Gosok gigi pepagi memang bukan diharuskan lagi tetapi diwajibkan. Kalau malas nak gosok tu, jangan pulak terasa kalau ada yang borak dengan kau tapi dari jarak yang kau pun akan terasa lah jauhnya. Orang tu asal boleh dengar suara kau jadi lah , tapi jangan dapat baunya.

3. Mandi. Ni sama je kes dengan gosok gigi. Diwajibkan lah mandi. Dalam Islam pun mewajibkan kita menyucikan diri sebelum melakukan sesuatu. Tapi sometimes orang bukan tahu pun kalau kita dah mandi ke belum. Kau nak cover, tumpahkan je minyak wangi satu body. Selesai.

4.Berjalan. Eh, pahal pulak kau nak mengengsot? Tapi dikecualikan bagi orang yang kurang upaya. Kalau sihat walafiat tu, aku sarankan engkau berjalan lah daripada bergolek ke, mengengsot ke. Janganlah nak ke dapur kau guling-guling, nak ke toilet , kau merangkak. Kalau aku serumah dengan orang mcmni, kena tepek dengan aku jgn budak ni. haa.

5. MakanMinum. Ada ke yang lupa nak makan minum dalam sehari? Semua alasan yang tak makan minm tu, bukan lupa nak makan or minum but alasan takde duit. Tapi mesti akan berusaha sedaya upaya, godek lah cabinet dapur tu. Ada maggie, balun maggie, ada snack 3 minggu lepas, balun jugak, biskut tah berapa minggu punya, dah lemau lagi , pun balun. Susu basi kalau ada pun errrr... try lah balun kalau haus sangat. Hee

6. Bercakap. Ada ke yang lupa cara nak bercakap? Kalau ada meh sini, sepak lajulaju hehe. Gurau je. Yeah, bercakap adalah satu kewajipan bagi semua. Kau cuba tahan tak bercakap sehari. Kalau kau boleh tahan, Guinness World Record lah aku hantar kau. 

7. Social Network. Haaaa yang ada facebook, twitter, friendster, tumblr, blog and so on. Lagi lagi yang ada internet connection tu. Fuhh, sehari insyaAllah AKAN bukak lah laman sosial tu. Even internet connection kau tu lembap macam ciput oink oink pun. Kau akan berusaha refresh reload bagai. Pastu mula lah bebel depan laptop ke pc ke handphone ke cakap internet ni tuuuutt. Dah sapa suruh broadband kau pakai tapi tak bayar, siapa suruh kau hack line wireless rumah orang , siapa suruh kau pergi cyber cafe yang cikai. macam macam ragam haha.

8. Banyak benda sebenarnya yang kita buat dalam kehidupan seharian. Malas nak bebel je kat sini, Kalau bebel kang mau lebih page. Ada lah yang start boring nak baca, menguap lah itu lah. Hehe. So, thankyou lah berjaya baca sampai yang ke - 8 ni. hehehe.

No comments: